Monday, November 26, 2012

Isiklik ergonoomiline analüüs



  Kõigepealt alustaksin sellega, et mida tähendab ergonoomia. Ergonoomia on multidistsiplinaarne teadus, mis on suunatud töövahendite ja tingimuste kohandamisele vastavalt inimese vajadusele ning on suunatud haiguste ennetamisele ja kuna palju haigusi saab arvuti taga olles siis just see on kõige olulisem, et neid haigusi ennetada.
   Arvuti kuvar asub mul täpselt silmade piirjoonel, et ma ei peaks alt ülesse vaatama või ülevalt alla. Laual on palju ruumi, et saaksin enda tööasjade kallal rehkendada. Arvuti iseenesest asub laual mis omakorda asetseb täpselt kahe kapi vahel. Laevalgus langeb täpselt arvutilauale.Arvutit kasutan põhiliselt igapäev, on ka mõned erandid kui olen näiteks maal vms. Öösel on arvuti  kinni. Kord kuus puhastame arvutikasti sisemust tolmust, et see paremini funkaks.
  Nüüd kirjutades enda tervislikust seisust olles arvutis siis silmadel ei hakka vastik nagu minu eelmise arviti kuvaril toimes oli. Väga harva on ette juhtunud kaua arvutis olemisest, et pea hakkab veidi valutama siis ma lihtsalt panen arvuti kinni ja lähen hingan värsket õhku ja tegelen millegi muuga, kuid tavaliselt niimoodi asi ei ole.  
Ma ei ütleks, et ma olen täielik arvutihaige, et igal võimalusel peab arvutis olema vaid hoopis vastupidi, kui alati asjas on tegemist sport siis ma valiksin mitu korda rohkem spordi kui arvuti ees istumise.
 Arvutis olemine on ka omamoodi tegevus mis võib inimese iseloomu täiesti vastikuks ära muuta. Mõned mängivad arvutis mingeid mänge või lihtsalt surfivad internetis ega käi väljas, selline elustiil muutub ajatõttu märgatavalt hullemaks. Sotsionaalne suhtlemine kaob, siis päriselus ei oska teistega suhelda ja muidugi terviserikkeid. 
   Kokkuvõtteks kirjutaksin, et oma tervise üle tuleb igati hoolida  ka siis kui ka arvuti on juba üheks elementaarseks osaks elus saanud, sest ka arvuti toob nii füüsilisi kui ja vaimseid probleeme.



1 comment: